Mađarska vlada planira da otvori železničku prugu Budimpešta–Beograd za saobraćaj 20. februara 2026. godine, objavio je ministar saobraćaja Janoš Lazar prema izveštaju Budapešter Cajtunga. Lazar je pred ekonomskim odborom parlamenta izveštavao o radu Ministarstva građevinarstva i saobraćaja, navodeći da ne može da otkrije detalje o kineskom kreditu za izgradnju železnice, jer se smatraju poslovnom tajnom i njihovo objavljivanje bi zahtevalo saglasnost obe strane. Dodao je da je da radovi na mađarskoj strani ubrzani, a u Srbiji je deonica Beograd–Subotica već puštena u saobraćaj.
Renoviranje mađarskog dela pruge koštaće oko 800 milijardi forinti, izvestio je ekonomski list „Vilagazdašag”, nakon što je ministar za saobraćaj Janoš Lazar objasnio da projekat podrazumeva izgradnju dvokolosečne pruge, koja će omogućiti povećanje brzine vozova na 160 kilometara na čas.

Renoviranje mađarskog dela pruge koštaće oko 800 milijardi forinti, izvestio je ekonomski list „Vilagazdašag”, nakon što je ministar za saobraćaj Janoš Lazar objasnio da projekat podrazumeva izgradnju dvokolosečne pruge, koja će omogućiti povećanje brzine vozova na 160 kilometara na čas.
Ovo je, inače, nov podatak, pošto su prvobitna očekivanja bila da će vozovi na toj relaciji dostizati brzinu od 200, a zatim 180 kilometara na sat. Ipak i brzina od 160 kilometara omogućiće da se značajno smanji vreme putovanja ovom prugom, pa će se tako od Budimpešte do Kelebije stizati za oko sat vremena brže nego do sada.
List podseća da je projekat železnice Budimpešta‒Beograd deo šire strategije za unapređenje regionalne infrastrukture i povećanje obima trgovinske razmene između Evrope i Azije. Linija će obezbediti direktnu vezu sa lukom Pirej i postati najbrži saobraćajni pravac između Dalekog istoka i zapadne Evrope preko grčkih luka.
Projekat, kako se navodi, prvenstveno finansiraju kineske banke u okviru Inicijative „Pojas i put”, zbog strateškog značaja ove pruge u razvoju globalne trgovine.