Pruge Novi Sad–Subotica trenutno su u fazi testiranja, kako bi do kraja ove godine brzi vozovi počeli saobraćati na ovoj deonici. Predviđeno je da se testiranje pruge do Subotice obavlja svakodnevno do 10. oktobra. Testiraju se koloseci, kontaktna mreža i ugrađeni sistem bezbednosti ETCS – nivo 2. U zavisnosti od vrste ispitivanja, testiranje će se obavljati i elektromotornim putničkim garniturama “Štadler”.Finalni izveštaj o testiranju očekuje se 8. novembra, a nekoliko nedelja kasnije planirano je ponovno uspostavljanje železničkog saobraćaja do Subotice.

Fotografiju nemačke kompozicije, koja služi za testiranje prolaska vozova pri brzini od 200 kilometara na sat
Planirano je da se, u zavisnosti od vrste ispitivanja, dnevno obavi od dve do osam test vožnji, u oba smera. Svakog dana pre ispitivanja i polaska test voza, vršiće se vizuelni pregled cele deonice motornom drezinom.Ovaj test voz čine elektrolokomotiva i troja kola koja su opremljena sa uređajima za snimanje i kontrolu svih tehničkih parametara železničke pruge.
„Naša brza pruga od Novog Sada do Subotice kao i ona od Beograda do Novog Sada, koja je u funkciji, ima sve najviše evropske sertifikate.Počinje dinamičko testiranje brze pruge Novi Sad-Subotica do državne granice”, objavio je na društvenim mrežama ministar Goran Vesić.
Mere bezbednosti dok traju probe – Infrastruktura železnice Srbije upozorava da je u navedenom periodu zabranjeno i opasno prisustvo građana u železničkim stanicama, odnosno na kolosecima i peronima duž deonice na kojoj se obavlja ispitivanje, jer, kako se ističe, nepoštovanjem ovih pravila građani direktno mogu da ugroze sopstveni život, kao i bezbednost železničkog saobraćaja tokom testiranja pruge. Precizira se i da će duž cele deonice za vreme dinamičkog ispitivanja biti raspoređeno osoblje izvođača radova konzorcijuma Kineskih železnica i Infrastrukture železnice Srbije, a biće pojačano i prisustvo pripadnika MUP-a.

„Prema pripremljenom rasporedu, kompanija Dojče Ban, u zavisnosti od vrste ispitovanja, planira da dnevno sprovodi od dve do osam test vožnji voza, u oba smera. Svakoga dana pre ispitivanja i polaska test voza, vršiće se vizuelni pregled cele deonice motornom drezinom”, navodi se u saopštenju„Važno je napomenuti da je u okviru realizacije projekta na celoj deonici pruge od Novog Sada do državne granice sa Mađarskom izvršeno denivelisanje ukrštanja drumskog i železničkog saobraćaja, tako da na čitavoj deonici ne postoje putni prelazi u nivou”, navedeno je u saopštenju.
Radovi na brzoj pruzi Novi Sad – Subotica, obuhvatili su polaganje oko 273 kilometara novih koloseka, uključujući dvokolosečnu prugu i stanične koloseke. Ugrađene su i 302 skretnice, a za izgradnju brze pruge bilo potrebno uraditi oko osam i po miliona kubika zemljanih radova.
Finalni izveštaj o testiranju očekuje se 8. novembra, a nekoliko nedelja kasnije planirano je ponovno uspostavljanje železničkog saobraćaja do Subotice.