Loading

wait a moment

USPEŠNI BAČKOTOPOLČANI U SVETU – KOVAČEVI IZVOZE U 12 EVROPSKIH DRŽAVA

Porodica Kovač, iz sela Gunaroš, nedaleko od Bačke Topole, pre dve ipo decenije, napustila je salaš broj sedam i obrela se u Mohaču, u Madjarskoj. Ostavili su uzorno imanje u Srbiji, na kome su se bavili proizvodnjom ruža, semena cveća i počeli novi život.
Današnja kuća, kao iz bajke, vodi u plodna polja, okružena je voćnjacima i uzornim rasadnicima. Njima Mihalj i njegova supruga Gordana te sin Andrej , ćerka Silvija, posvećuju mnogo pažnje, kako bi proizveli što kvalitetniji sadni materijal. Podigli su bazni matičnjak generativnih podloga voća, što je bio preduslov za širenje proizvodnje. Sada proizvode više vrsta voćnih podloga , semenjake divlje trešnje, rašeljke, šljive, divlje kruške i divlje jabuke. Sve to za za 126 većih kupaca iz dvanaest evropskih država.

Gordana Kovač kaže da četrdeset posto proizvodnje prodaju na domaćem – Madjarskom tržištu a da ostatak voćnih podloga, koje se broje milionima komada, plasiraju u Nemačku, Poljsku, Austriju, Rumuniju, Sloveniju, Grčku, Italiju, Hrvatsku i Srbiju te da su najveći proizvodjači u državi.Ukazuje da su se oprobali i u proizvodnji podloga šumskih sadnica, javora zove, bagrema ali i da nameravaju da prošire proizvodnju. Navodi, da je morala da promeni osnovno zanimanje, medicinske sestre, završivši u Segedinu , školu za šumarskog tehničara, kako bi bilo sve po slovu zakona. Jedino tako su mogli,  dobiti dozvolu za registrovanje i otvaranje rasadnika.

U medjuvremenu je stasao i sin Andrej, koji pomaže gazdinstvu, radom i znanjem,  inženjera hortikulture kao i kći Silvija.

Specifičnost je da sve finansiraju sopstvenim novcem i kratkoročnim kreditima, do pet godina, za koje smatraju da su veoma povoljni, zahvaljujući kamati od 4 do 7 posto.

Uz kvalitet podloga i njihovu povoljnu cenu od 10 evrocenti po komadu, Gordana ističe da u saradnji i poslovanju sa sve većim brojem kupaca ona i članovi njene porodice nastoje da budu što korektniji. Zbog toga su i stekli poverenje i postali prepoznatljivi na evropskom tržištu.

 

 

Leave a Reply