Brzim vozom od Novog Sada do Subotice svi sugrađani imaće priliku da se voze za desetak dana, odnosno od 24. novembra. Sva neophodna testiranja, koja su obavile Nemačka železnica i Železnice Srbije, završena su i pruga je potpuno bezbedna za vožnju, izjavila je generalna direktorka Infrastukture železnice Srbije, Jelena Tanasković. Biće puštena i završena brza pruga od Novog Sada do Subotice i to je važan projekat za povezivanje sa Mađarskom, ali i za dalje povezivanje sa Evropom.

Pruga će biti otvorena 24. novembra, putovaće 200 kilometara na sat, što znači da će se od Beograda do Subotice stizati za sat i 10 minuta.
“To pokazuje da je posao dobro odrađen. Naravno da tu ima još puno podešavanja pre puštanja u rad, ali ono što je bitno jeste da je nemačka kompanija zajedno sa našim stručnjacima postigla brzinu od 200 kilometara na sat”, rekla je Tanasković.
Ova brza pruga je duga 183 kilometra, sve stare stanice su renovirane, samo na pruzi Novi Sad-Subotica obnovljeno je 12 stanica, odnosno devet je obnovljeno, a tri su izgrađene. Pored toga, sagrađeno je šest mostova, pet galerija, 15 podvožnjaka, 27 nadvožnjaka”, navela je.
Ona je pozvala sve građane koji do sada nisu koristili “Soko” od Beograda do Novog Sada da to učine kada bude puštena pruga do mađarske granice.
„Ovaj segment železničke linije nosi ogroman značaj za Srbiju ali i opštinu Bačka Topola. Izvan ekonomskih i ekoloških implikacija, takođe ima kulturni i društveni značaj. Povezivanje ljudi ne samo da podstiče održavanje postojećih prijateljstava, već stvara nova i neguje društvene odnosa“, podseća predsednik opštine Adrijan Satmari
“Projekti u sektoru saobraćaja koje finansira EU u Srbiji imaju za cilj unapređenje transportne povezanosti, a time i bolju ekonomsku integraciju unutar regiona i integraciju regiona sa EU. Pored toga, napori koje EU ulaže u sektoru saobraćaja posredstvom ovih projekata su u velikoj meri usmereni na otvaranje tržišta i primenu standarda EU. Projekti koje podržava EU su značajno doprineli procesu reforme železnice, uvođenju savremenih i najisplativijih praksi održavanja infrastrukture drumskog saobraćaja.”– veli predsednik SO Saša Srdić