U narednih dvadesetak dana u Bačkoj Topoli se otvaraju prva tri supermarketa Lidl, Maxi i Pepko. Biće u gornjem delu Glavne ulice.Novi prodajni park približiće maloprodajnu ponudu stanovnicima grada, gde će na jednom mestu imati mogućnost nabavke svih potrepština a ispred lokala su obezbeđena parking mesta za sve posetioce koji požele da provedu baš ovde svoje slobodno vreme. Moguće je da će doći do isključivanja monopola i da će građani zapravo imati veći izbor i niže cene. Kod lanca diskonta cene su 20 do 30 odsto niže, niže su i marže, nego kod tradicionalnih supermarketa i hipermarketa. Videćemo da li je tako, već pred Božićne praznike.
Otvaranjem novih prodavnica u Bačkoj Topoli, LIDL, MAXI I PEPCO,pokazuju posvećenost širenju prisustva na globalnom tržištu i pružanju boljih uslova kupcima za udobnu i prijatnu kupovinu. Ovaj potez takođe govori o poverenju u bačkotopolsku ekonomiju i potencijalu za rast potrošačke tražnje.
Veliki trgovinski lanci poslednjih pet godina “okupirali” su gradove, pa i Bačku Topolu, nakon čega se postavlja pitanje hoće li mali trgovci opstati ili ćemo ubuduće kupovati samo u marketima.
Kada god dođe neki novi lanac dešava se da se u krugu od nekoliko kilometara zatvaraju male radnje. S druge strane, veliki marketi mogu da “nateraju” male privatnike da podignu kvalitet usluge, kažu za BT Public News ekonomski stručnjaci
Vlasnici maloprodajnih objekata koje zovu radnja pored kuće su jasni “Sigurno će biti teže što ih više bude bilo. U manjim mestima i gradovima,poput Bačke Topole, ako se otvori neki veći lanac koji nudi širi asortiman robe i samim tim ima povoljnije cene, ostali mogu samo da pakuju kofere i menjaju delatnost, to je prosto tako. Zato treba dobro proceniti kada se daju dozvole za otvaranje lanaca, jer će veliki broj ljudi potencijalno ostati bez posla. Pošto trgovinski lanci imaju sve, ugroženi su oni koji prodaju prehranu, kolače, garderobu, kozmetiku, parfimerije, prodaje cveća, bicikala, bukvalno svi trgovci”
Ono što je dobro jeste da će dolazak novih trgovinskih lanaca uticati na privredu, jer će se povećati konkurencija. Konkurencija je korisna, jer dolazi do povećane ozbiljnosti i zalaganje.
Moguće je da će doći do isključivanja monopola i da će građani zapravo imati veći izbor i niže cene. Kod lanca diskonta cene su 20 do 30 odsto niže, niže su i marže, nego kod tradicionalnih supermarketa i hipermarketa. Postojanje konkurencije na tržištu je prednost, jer se vrši pritisak da se smanjuju troškove, poboljšava kvalitet proizvoda i koriguju cene. To zapravo znači da je otvaranje velikih trgovinskih lanaca dobro za potrošače i za privredu, ali da je veliko pitanje da li će biti dobro za proizvođače