BAČKA TOPOLA / PROFESORI, NE ŽELE, TOTALNU OBUSTAVU RADA

Škole u opštini Bačka Topola prihvatile su moratorijum na štrajk koji su objavila četiri reprezentativna prosvetna sindikata nakon što su sa Vladom Srbije prošle nedelje postigla dogovor oko ključnih pitanja izjednačavanja početnih plata prosvetnih radnika sa republičkim prosekom. Dvadesetog janura sve škole su počele sa radom a onda su usledile instrukcije, sa strane, da se krene sa potpunom obustavom rada, prvo u ŠTC “Jožef Šinković”. Profesori su to odbili. Svega 5 je to htelo štrajk, dok su se ostali izjasnili da časovi traju 45 minuta a samo jedan više, nadpolovočni, odlučio je, da se skrate na 3o minuta. Ostale škole su nastavile da rade redovno, 45 minuta po času.

Škole u opštini Bačka Topola prihvatile su moratorijum na štrajk koji su objavila četiri reprezentativna prosvetna sindikata nakon što su sa Vladom Srbije prošle nedelje postigla dogovor oko ključnih pitanja izjednačavanja početnih plata prosvetnih radnika sa republičkim prosekom. Dvadesetog janura sve škole su počele sa radom a onda su usledile instrukcije, sa strane, da se krene sa potpunom obustavom rada, prvo u ŠTC “Jožef Šinković”. Profesori su to odbili. Svega 5 je htelo štrajk, dok su se ostali izjasnili da časovi traju 45 minuta a samo jedan više, nadpolovočni, odlučio je, da se skrate na 3o minuta. Ostale škole su nastavile da rade redovno, 45 minuta po času.

PROSVETNI RADNICI, KOLIKO JUČE, MORALI SU SE IZJASNITI , DA LI PODRŽAVAJU STUDENTE

.Svi podržavaju studente, ali ne zna se u čemu. Zaista, da li je ikome danas jasno šta su zahtevi, ko i šta traži, ko koga podržava? Jedino što je jasno jeste da se želi nestabilnost po svaku cenu.Međutim, to jednostavno ne pije vodu, jer su zahtevi oko koje se plete ova pobuna potpuno u magli. Danas je najpopularnija poruka koja se može poslati javnosti da se pridružujete studentima. Ali uporno stoji pitanje – koji su njihovi, a sada i vaši zahtevi. Pitaju se bačkotopolski prosvetari, otkud, sada uz naknadna pitanja – da li obustaviti ili nastaviti rad, pitanje podrške studentima, bez obrazloženja , šta ta podrška zaprvo znači, šta se podržava.

Pošto uporno izostaje korak da se zahtevi s kojima se ide na ulicu ili u štrajk učine jasnim, konkretnim i konačnim, oni postaju predmet slobodne interpretacije i zamešateljstva raznih interesnih grupa.

“Stalno ispostavljanje novih razloga za obustavu rada ne vodi ničemu. Štetu mogu da trpe učenici i nihovi roditelji, ako zbog nerada, eventualno ne budu mogli da nastave školovanje. Posebno to važi za maturante, koji imaju rokove u kojima moraju postupati, kako bi nastavili dalje školovanje. Moramo ostaviti da vidimo da li će se poštovati dogovor Sindikata i Vlade, kako bi bile ispravljene greške, iz prethodnog perioda pa onda reagovati a ne stalno ispostavljati nove zahteve”- kažu profesori u “Jožefu Šinkoviču.