BIRAČI VOLE, ČISTE RUKE I ČIST OBRAZ,BEZ ŠMINKE


Ono što razlikuje partije više su harizmatski apeli njihovih lidera, nego bolji programi. To utiče na (ne)stabilnost izbornog opredeljenja, a samim tim i na (ne)stabilnost partijskog sistema. Lider je neretko veći i važniji „brend“ od stranke.

Samostalni izlazak na izbore i predizborne koalicije u značajnoj meri su uslovljene razmišljanjima ko bi s kim mogao da sastavi vladu nakon izbora. Ovoga puta nećemo se baviti opštim pitanjem , već ćemo samo naznačiti sadašnji koalicioni potencijal stranaka, njihovu bliskost i animozitet na lokalu bačkotopolske opštine.

Koalicioni potencijal stranke predstavlja i stepen njene prihvatljivosti za druge stranke. Ulaskom u predizborne koalicije partije su jednim okom zagledane u potencijalne partnere, a drugim okom u reakciju javnosti. S obzirom da su sada na vlasti SNS I SVM u ovoj komuni sve se vrti oko ove dve stranke i za naredni mandat od četri godine. Gotovo sve partije otvorene su za međusobne koalicije.

To znači da je relativno mala ideološka distanca među relevantnim strankama i da su manje gadljive jedna na drugu. Iako je još dosta vremena do “vruće faze” predizbora ruke su se već pružale za dogovor na lokalu, zanemarujući recimo da je SPS , u odborničkoj grupi sa JS , gotovo po pravilu glasao opoziciono te da je u finalu minulih izbora “odsekao” jednog odbornika SNS-u u “ljutom boju”. Videćemo koliko je “posao” pokvario stav predsednika stranke Aleksandra Vučića, koji bi bio rad da se otarasi mnogih koji nisu bili na visini zadatka. Pitanje je i daljeg odnosa izmedju SPS-a i JS, bar kada je Bačka Topola u pitanju jer ovde i pored jedinstvenog delovanja u državi nije baš tako.

Cenzus od pet odsto tera manje partije u procese fuzionisanja kroz razne forme integracija ili utapanja u veće partije ili partnerstva sa njima (koalicije, zajedničke liste, pojavljivanje manjih partija na listama većih). Male partije uz strah od cenzusa imaju i strah od velike koalicije, sanjajući da budu „jezičak na vagi“ između dve velike stranke te da time uvećaju “profit”

Ištvan Pastor je homogenizovao mađarske birače kako na parlamentarnim tako i na lokalnim izborima sa malom mogučnošću opozicionog delovanja. Tome je umnogome pomogao novac deleljen preko PROSPERATITIJA i ozbiljnim donacijama u vojvodjanski fudbal, pa je gotovo sigurno apsolutni lider.

Ono što razlikuje partije više su harizmatski apeli njihovih lidera, nego bolji programi. To utiče na nestabilnost izbornog opredeljenja, a samim tim i na nestabilnost partijskog sistema. Lider je neretko veći i važniji „brend“ od stranke. . Za izlazak na izbore nije dovoljan marketing, već pre svega program i kadrovi koji se marketinški predstavljaju. Građanima je važno ko uliva poverenje i ko je učinio konkretne stvari za njih . Birači ne vole mutnu vodu niti maglu, već jasne ideje, programe, koncepte i rezultate. Čiste ruke i čist obraz – bez šminke.

You May Also Like

More From Author