Pruga će biti duga 305 kilometara i na njoj će se vozovi kretati brzinom 200 kilometara na sat. Radovi su počeli krajem 2017. godine i do sada je u saobraćaj puštena deonica od Beograda do Novog Sada, duga 74,9 kilometara, a u toku su radovi na deonici Novi Sad-Subotica-madjarska granica, u dužini 108 kilometara.rekonstruisana železnička stanica u Bačkoj Topoli. Sačuvan stari izgled iz 1883 godine
Najvredniji projekat u dosadašnjoj saradnji Srbije i Kine u okviru inicijative „Pojas i put“, procenjen na dve milijarde dolara je izgradnja brze pruge Beograd-Budimpešta.
Pruga će biti duga 305 kilometara i na njoj će se vozovi kretati brzinom 200 kilometara na sat. Radovi su počeli krajem 2017. godine i do sada je u saobraćaj puštena deonica od Beograda do Novog Sada, duga 74,9 kilometara, a u toku su radovi na deonici Novi Sad-Subotica-madjarska granica, u dužini 108 kilometara.
Ovih dana završena je rekonstrukcija stare železniče stanice u Bačkoj Topoli. Železnička stanica Bačka Topola izgrađena je 1883. godine kada je otvorena pruga Budimpešta-Zemun. Između dva svetska rata urađena je adaptacija zgrade železničke stanice. Međutim, ona je sada rekonstruisana, prozori su umanjeni kako bi bila jedna skladna i lepa građevina nalik onoj iz 19. veka
.„Ovde u Bačkoj Topoli radimo rekonstrukciju same zgrade železničke stanice, kao što radimo i dva podvožnjaka sa jedne i sa druge strane. Ovo je trenutno stanica koja nije pod zaštitom, ali je Zavod za zaštitu spomenika iz Subotice stavlja pod zaštitu. Zgrada se rekonstruiše prema zahtevima Zavoda i na taj način će se sačuvati istorijski objekti, naša istorija i oni će biti u funkciji brze pruge.“- rekao je predsednik SO, Saša Srdić.
Takođe će biti rekonstruisano svih devet železničkih stanica. Nove stanice će dobiti Lovćenac, Rumenka i Vrbas.
Vrednost investicije je milijarda i 160 miliona evra, napominje Stanisavljević i zaključuje da će krajem 2024.godine, kada radovi budu završeni, vozovi od Novog Sada do Subotice stizati za sat i 15 minuta, prelazeći 108 kilometara.