POSLE PREMIJERE, MAKETE, U BAČKOJ TOPOLI STIGAO PRAVI SOKO

Ova impresivna mašina prvo je započela svoj put, kada je maketa “Sokola” bila izložena u Bačkoj Topoli, prilikom spajanja poslednjeg koloseka na pruzi Novi Sad – Subotica. Sada, stvarnost nadmašuje model, jer je voz brendiran kao “Soko” stigao u Srbiju.

Ovaj događaj označava ostvarenje sporazuma potpisanog prošle godine između srpske delegacije i kompanije “CRRC Čangčun”, kojim je predviđena nabavka ovih vozova. Ovo je prvi put da je kineski električni brzi voz, koji može dostići brzinu od 200 kilometara na sat, izvezen u Evropu.

EMU vozovi su opremljeni električnim pogonskim sistemima koji im omogućavaju da se kreću bez emisije štetnih gasova, što ih čini ekološki prihvatljivim i održivim oblikom transporta.

CRRC-ovi EMU vozovi su dizajnirani da postižu visoke brzine, što ih čini idealnim za brzi prevoz putnika na dužim relacijama. Mogu postići brzine od 200 kilometara na sat ili više, čime se smanjuje vreme putovanja i povećava efikasnost transporta.

Podsetimo, predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas je istakao da su kineski vozovi stigli u Srbiju.

– Kada govorimo o poseti kineskom predsednika, da vas obavestim da su kineski vozovi koji idu 200 kilometara na čas stigli u Srbiju. Uskoro ćee moći da ih vidite. To je ta saradnja dve zemlje – rekao je Vučić.

Vozovi, koji se sastoje od 20 vagona podeljenih u pet kompleta, saobraćaće između Srbije i Mađarske, otvarajući nove mogućnosti za brzi i efikasan transport putnika na ovom području.

Radovi na pruzi za velike brzine od Novog Sada do Subotice napreduju brže nego što je planirano, kažu investitor i izvođači radova. Predviđaju da bi već u decembru mogao da bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj između Beograda i najsevernijeg grada u Srbiji.

Izgradnja pruge Novi Sad – Subotica za brzinu do 200 kilometara na sat obavlja se predviđenom dinamikom, a radovi na celoj dužini pruge organizovani su u tri smene.

“Donji stroj je realizovan 98 odsto, gornji stroj je realizovan 67 odsto od ukupne dužine. Tu su i radovi na elektrifikaciji pruge, tu je postavljanje voznog voda, takođe i stanične zgrade, odnosno stanični objekti, u velikom broju su završeni građevinski radovi”, navodi Slobodan Kostić, inženjer.

Investitor očekuje da bi već u decembru mogao da bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj. Prugom između Novog Sada i Subotice putovanje bi trajalo 42, a od Beograda do Subotice oko 70 minuta.

You May Also Like

More From Author