U BAČKOJ TOPOLI DEMONTIRANE STARE ŠINE- BRZA PRUGABRZO IDE.

Na spisku za rekonstrukciju su stanice Bačka Topola, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Žednik, Naumovićevo i Subotica. Osim toga, projekat predviciju devet železničkih stanica i gradnju tri nove za rekonstrukciju. Vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara.

Na trasi pruge za velike brzine Novi Sad – Subotica neophodno je bilo uraditi eksproprijaciju čak 4.500 katastarskih parcela. Trasa buduće pruge za velike brzine prolazi kroz teritoriju pet opštinskih, odnosno gradskih uprava, Novi Sad, Vrbas, Mali Iđoš, Bačka Topola i Subotica, odnosno kroz teritoriju 23 katastarske opštine. Kada je to uradjeno pristupilo se demontiranju šina.

Postupak eksproprijacije na trasi pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice započeo je pre dve godine, u prvom kvartalu 2020. godine, kada su se stekli formalno-pravni uslovi za to. Odvija se bez većih teškoća i u skladu sa rokovima koji su utvrđeni zakonom za ovu vrstu postupka. Procena je da bi se do kraja godine moglo očekivati da sve parcele na trasi brze pruge Novi Sad – Subotica pravosnažno budu eksproprisane.

Radovi privedeni kraju

.

Na deonici od Beograda do Novog Sada, pravosnažno su eksproprisane sve parcele. Najveća procena za gradsko građevinsko zemljište koju je dao sudski veštak bila je 500 evra po kvadratnom metru, za centar Novog Sada.Prema informacijama sa terena, vlasnici kuća iz bačkotopolske opštine, koji su postigli dogovor sa državom, , u zavisnosti od stanja i starosti objekta u kome su živeli dobilili su od 50.000 hiljada evra pa sve do preko milion evra.

,Plan je da do 6. juna demonaža bude okončana na čitavoj deonici do Subotice. I u tom gradu, kako kaže, počelo se s tim poslom, nešto kasnije nego u drugim mestima. Trenutno se radi još u Kisaču, Stepanovićevu, Lovćencu, Zmajevu i Novom Sadu, gde se grade novi peroni u železničkoj stanici.

Podeljeni u više ekipa po mestima, pomenute poslove obavljaju radnici iz Sečuana i Hubeja. Obezbeđen im je privremeni smeštaj u radničkim mobilnim kontejnerima, koje, kako završe posao u jednom mestu, premeštaju u drugo. Ksiong kaže da će broj radnika uskoro biti znatno veći, jer to zahtevaju zadaci koji su pred njima.

Pruga od Novog Sada do Kelebije duga je 108 kilometara. Rok za njen završetak je 33 meseca od potpune obustave saobraćaja na celoj trasi od Novog Sada do Subotice, što znači da se očekuje da pruga bude gotova do kraja 2024. godine

You May Also Like

More From Author